No había pasado nunca: la Societat Civil Catalana ya planta cara al secesionismo.

Ya no hay miedo. Catalanes de todos los colores se unen para defender la Cataluña integradora, la Cataluña de siempre.

scc

Día histórico: a las 11:30 de hoy, lunes 7 de abril, se ha presentado en el Colegio de Periodistas el manifiesto de Sociedad Civil Catalana, a cargo de Josep Ramon Bosch, Susana Beltrán, Joaquim Coll, José RosiñolIsabel Porcel. En un ambiente de fiesta, los ponentes han explicado el origen de esta asociación que recoge las aspiraciones de millones de catalanes descontentos con la situación que ha provocado el nacionalismo en los últimos años.

«Los catalanes hemos progresado junto al resto de españoles gracias a la unión de esfuerzos y el respeto a la pluralidad. Por eso no queremos quedarnos quietos ante la intención secesionista de desarraigarnos del resto de españoles, rompiendo los vínculos profundísimos que nos unen. Esta pretensión no sólo implicaría enormes costos económicos que irían contra el bienestar de todos los catalanes, sino también emocionales y afectivos, produciendo una fractura en la sociedad catalana, cuya esencia es y siempre ha sido integradora».

Societat Civil Catalana apuesta por que Cataluña sea «bastión de la creatividad y la riqueza cultural que han contribuido al enriquecimiento de la cultura española y universal». Afirman que Cataluña «no está oprimida», y que «no hay ningún argumento político, económico o afectivo que justifique los enormes costos sociales» del separatismo.

El manifiesto llama a la sociedad civil catalana a que «despierte y se haga escuchar» para «resolver los problemas sumando y no restando», y se movilice «por una Cataluña abierta en una España de todos».

Los promotores invitan a todos los catalanes a unirse a la iniciativa a través del siguiente correo: sociecat@gmail.com

Nosotros ya lo hemos hecho. ¡Bienvenida, Societat Civil Catalana!

20140327-093317.jpg



Categories: Huid del nacionalismo, Mejor juntos

Tags: , , ,

69 comentarios

  1. QUIERO LO PRIMERO DAR LAS GRACIAS ,POR LA BALENTIA DE ESTAS PERSONAS QUE POR FIN NOS DAN VOZ A MUCHOS QUE NUNCA NOS DEJARON DEFENDER LA UNIDAD DE TODOS …
    GRACIAS .MIL GRACIAS Y CONTAIS CON MI APOLLOY SERE BUESTRA MAS FIEL DEFENSORA….
    MARIA JESUS

  2. I per cert, ja que tenim molt bons Especialistes en comunicació a Barcelona… I que bona part d’ells no son sececioniestes, que fem que no les demanem ajuda? Desde l’altre costat ho fan molt be, sense cap mena de dubta ni compleix…

  3. Vías de colaboración? Hay mucho trabajo por hacer… Esta consulta es un ejemplo: debería ser inmediato un link para saber como ayudar…

  4. Que sepan los secesionistas que pueden votar , de acuerdo con la Constitución que aprobaron con el 61,24% de votos afirmativos del censo electoral catalán. Las reglas de juego aprobadas están plenamente reconocidas por el Derecho internacional, y fueron aplicadas en Checoslovaquia. Por lo visto lo único que pretenden es que vote como en Yugoslavia .

  5. No son independentistas, son SECESIONISTAS. LOS PRIMEROS son discriminados del resto de ciudadanos. Este no es el caso, pues las leyes son iguales para todos. Los SECESIONISTAS desean la separación por motivos económicos o bien otros que no reconocerán nunca , o bien por motivos anclados en el subconsciente.

  6. No son independentistas, son SECESIONISTAS. Los primeros no tienen libertad , los segundos tienen la misma libertad que el resto de españoles pero quieren separarse o bien por motivos económicos o por otros que tienen grabados en el subconsciente. Que se enteren, pueden votar. Tal y como indica en la Constitución de todos y que ellos mismos aprobaron con una mayoría del 61,24% de la lista electoral en Cataluña .En el Derecho internacional es una figura normal y ya aplicada como por ejemplo en Checoslovaquia, pero por lo visto no es ¿democrático? Y quieren votar como Yugoslavia ?.
    Finalmente , sepan los secesionistas que sí las cosas no funcionan en Cataluña, no es por culpa de las instituciones ( aunque se puedan mejorar) es por la mala gestión de sus gobernantes. Es un principio de organización , que aunque sea empresarial, se puede aplicar en todas ellas, aunque sean políticas .

  7. si Catalunya té dret a decidir, també tenen dret la resta de comunitats autònomes O Catalunya està per sobre dels altres? els independentistes es creuen per sobre de la resta d’espanyols, andalusos, bascos, gallecs, valencians, en totes les CCAA hi ha independentistes que es creuen que viuen en un país que no és Espanya, doncs que votin tots no?

  8. Me parece una iniciativa muy necesaria en estos momentos y espero que reciba el apoyo necesario de la sociedad.

  9. Carlí

    T’agraeixo la resposta i em sembla força interessant. Estic d’acord en el que dius sobre l’independentisme, però em sembla que justament si la cosa s’ha ficat tan calenta és perque aquest cop, de moment, s’han canviat els vicis de sempre.

    Entre les forces sobiranista hi ha un acord en el fet de demanar una consulta amb dos preguntas, en votar SI a la primera, en constituir un estat català i en una negociació amb l’estat espanyol per arribar a allò que surti a la segona pregunta. Fins i tot en cas d’independència, hi ha un acord per convocar eleccions constituents i redactar una constitució inspirada en la del països nòrdics.

    Les diferències entre els redactors del manifest són molt més bàsiques. Immersió? Més o mens competències, il.legalització de forces indepenentistes? el general de la guardia civil?

    Al dir que un NO no és el mateix que un SI, el que volia dir és que radera de cada NO s’amaguen diversos SIs incompatibles entre ells mateixos. I cadascún d’aquests SIs és molt més minoritari que l’independentisme i també haurà d’explicar que vol i com ho vol aconseguir.

    Realment, ningú t’ha explicat que passarà el dia després de la independència? doncs, jo ho faré amb molt de gust. Es convocaran eleccions constituents i, tal com va passar al 1978, es redactarà una constitució catalana per consens i es sotmetrà a referendum. Després seguira una legislatura rera la següent, com passa ara.

    En altres paraules, la única diferència important respecte la situació d’ara serà que tindrem un algunes competències més que ara té l’estat i que podrem iniciar de zero un estat per evitar-ne els errors acumulats per l’estat espanyol.

    • Manel López, i jo li pregunto. Quants anys trigarem a tornar a formar part de la UE? I mentres tant, Quin deuta tindrà Catalunya l’endemà de la independencia? Com es financiarà? I que passara amb els bancs? Es pagaran les pensions i amb quins diners? Com es pagaran les infraestructures com aeroports, ports, etc? Que passarà amb la Sanitat? Qui pagarà als farmacèutics? Hi haurà fugida d’empreses? I si es que no, em pot raonar el per que? Tindrem exercit o deixarem la defense en mans dels xinesos? I el mes important, que fareu amb els milers i milers de catalans que ens haureu convertit en estrangers a la nostra pròpia casa? No hi hauran tensions socials ni enfrontaments, ni frustració ni dolor? Ens donarem tots la mà com germans de la gran Nació Catalana ho marxarem d’allà de on no ens volen? Crec que la seva explicació del que passarà després de la independencia s’acostà mes al final feliç d’un conte infantil. Amb tots els respectes, Sr. Manel Pérez, no ens expliqui un conte de fades i princeses ni ens tracti als demés com si fóssim nens de parvuls.

    • Manel, la resposta, més que donar-te-la jo, ja te l’ha donat d’una manera excel·lent Barcelonina. Dec ser jo segurament, però no he acabat d’entendre el teu argument de Nos amb diversos Sís que acaben d’una manera una mica trilera acabant en independentisme declarat.

      El que sí sé, i em refermo, és que no soc jo qui ha d’anar argumentant les coses. Jo, com la immensa majoria de catalans, estàvem tan tranquils a casa nostra, quan va trucar a la porta un senyor amb pinta de xulopiscines i cara de príncep xungo d’Shrek dient que ens volia vendre una moto. Encara no recuperats de la impresió i al preguntar-li que de quina moto es tractava, el venedor, extenent els braços amb un gest tirant aixícom a mesiànic, digué en tó solemne que amb aquella moto podria còrrer més que el Correcaminos sense que els mossos no moguesin ni un dit així, que em podria portar ben lluny, a llocs meravellosos i paratges verges i inexplorats, que amb aquella moto lligaria les sueques «a pares», i que a més consumia poquíiiiiissim. Alguns, de bona fe i enlluernats per la perorata del venedor li compraren la moto, però altres, ja sigui per que entenien de motos, o de mecànica, o no se refiaven d’aquell venedor tan peculiar, li demanaren que demostrés allò que els hi estava intentant vendre, i a més que a veure on eren les característiques tècniques del vehicle i altres detalls. Davant d’aquestes demandes, el venedor es va limitar a repetir la salmòdia que ja havia recitat, afegint com a molt algun argument tan vague i pueril que faria envermellir a qualsevol adult amb dos dits de front que s’atrevís a repetir-ho en veu alta. Et sona això Manel? no volem que ens venguin motos, les persones que intentem informar-nos i estar informades volem arguments veraços, contrastats i contrastables i no contes de bones intencions i bon rollo. I menys haver-ho de pagar amb els nostres impostos!

      T’anava a respondre el teu últim paràgraf, però és d’una evidència tal, que gairebé ni fa falta. Manel, si un dia passes per casa, t’oferiré amablement un cafè i podrem parlar d’allò diví i humà, però, això sí, si us plau, deixa’t la moto aparcada fora.

    • Carlí

      No estic massa famiiaritzat amb aquesta web i per això dubto de si és aquí on t’haig de respondre o m’estic reponen a mi mateix.

      Això del NO em semblava força clar, però no tinc cap inconvenient en explicar-ho més. Si Catalunya no aconsegueix la independència serà perque es mantindrà la situació actual, o es creará una república federal o una confederació o hi haurà una recentralització o algú s’inventarà una alguna altre cosa.

      No tinc ni idea de quina d’aquestes opcions és la que tu prefereixes, però el que suposo que sap és que qualsevol d’elles és molt més minoritaria que la independència.

      La idea de que (per posar un exemple) si un 45% dels catalans volem la independencia, un 25% el federalisme, un 10% la desaparació de les autonomies i un 20% quedar-se com ara, ens hem de quedar com ara em sembla una aberració.

      És una trampa sumar diverses opcions contradictòries com si fossin una sola.

      Suposo que acceptes que els NO FEDERALISTES o els NO AUTONOMISTES són molts més que els NO INDEPENDENTISTES. Tots en sabem de sumar.

    • Manel, no m’agradaria que monopolitzessim aquesta tira amb els nostres diàlegs que es poden allargar «ad infinitum», o sigui que per respecte als demés i a les moltes interessants i clarificadores aportacions que s’han fet en aquesta tira aquesta serà la meva última resposta (si més no en aquesta tira).

      Malgrat que soc de lletres, sí que en sé, poc o molt, de sumar. I del poc que sé tinc ben clar que, per a sumar, els «sumandos» han de ser de la mateixa categoria, és a dir que, per exemple, mai podràs sumar grams a kilograms, o bé eleves els grams a kilos o els kilos els rebaixes a grams. I aqui precisament és on rau el teu error d’apreciació (vull pensar que es tracta d’això i no d’intentar aixecar-nos la camisa). Poses el grup del SÍ com una categoria única i monolítica mentres que el del NO (mateixa categoria) la divideixes a plaer en multitud de sub categories, amb l’agravant que pretens igualar a la categoria SÍ a cadascuna d’aquestes subcategories. Com veus, d’aquesta manera és impossible cap suma.

      Insisteixo en que ben poc s’ha parlat seriosament sobre el quasi kabalístic «dia desprès», però està clar que d’alguna manera s’hauria d’estructurar aquest hipotètic nou estat, i aqui cal suposar que cada indie tindrà les seves pròpies idees al respecte, em nego a pensar i em faria molta molta por creure que tots els indies penseu el mateix per a tot. De fet, només caldria contraposar, per exemple, les propostes de la monja Forcades amb les que pugui tenir (¿?) el Molt Imputable Artur Cortijo per veure que, de segur, no anirien a l’hora. Per tant també podriem dividir en multitud de subcategories el teu fins ara monolític grup del SÍ. Oi que no sortirien els mateixos números?

      Doncs bé, els catalans que volem seguir sent catalans i NO volem que ningú ens pugui marcar com a estrangers a la nostra pròpia terra, els catalans que volem seguir sent espanyols i NO volem que es tracti com a forasters als qui han estat -són- els nostres germans de les altres terres de les Espanyes al llarg de més de cinc segles, als catalans que volem seguir sent europeus i NO volem haver de portar un passaport europeu per a poder circular dins de la nostra pròpia terra (per que a mi ni res ni ningú em fotrà fora de la meva terra i, com a català que soc, mantindria, com molts milers de naltros, la meva nacionalitat espanyola, o sigui que tindrieu un estat amb més suposats estrangers que nacionals, a veure com ho amanirieu!), tots aquests catalans ens estem unint per a fer front al secessionisme (o separatisme, com diria el jaio Macià). I quan aquesta pesada llosa deixi de planar sobre els nostres caps i tornem a ser un país normal (sí, normal, en que, per exemple, les principals preocupacions dels nostres governants sigui donar solucions als principals problemes de la gent i no afegir-ne’n més) i el secessionisme deixi de ser un llast per als catalans i àdhuc per al mateix catalanisme, llavors ja parlarem d’autonomisme, federalisme, confederalisme o del sursum corda. Mentrestant, tots a una!

  10. Amigos estoy harta que me tachen de FACISTA que me tachen traidora que tenga que oír das asco lástima de apellidos estoy arta de ser burla en todos los sitios que sale el tema, estoy arta de oírle que coja la maleta y me marche…..ESTOY ARTA DE ESTAR EN MI PROPIA TIERRA PISADA Y ULTRAJADA.AMIGOS AQUÍ ME TENEIS GRACIAS.

  11. Muy buena iniciativa
    Pero tenemos varios factores en contra:
    -Los independentistas nos llevan mucha ventaja
    -Todos los periódicos catalanes nos haran el vacío, y si nos dan noticias, serán negativas
    -Espero que ningun partido político quiera hacerse suyo el movimiento y politizarlo, que es lo que ha provocado que otros movimientos similares hayan fracasado

    En todo caso, los catalanes españoles hemos hecho nuestra parte. Todo depende del gobierno de Rajoy, que nos sigue dejando abandonados. Ese es el drama. Hasta que el gobierno del PP no se tome en serio todo esto, seguiremos por los mismos derroteros y cada vez irá a peor.

  12. Me parece muy bien que surjan estas iniciativas como respuesta a la arrogancia nacionalista pero me temo que esto es un síntoma más de la preocupante polarización de la población catalana. No vamos por buen camino no, es muy muy preocupante.

  13. Penso que no funcionarà a la pràctica perquè no hi ha cap projecte comú compartit pels seus membres, més enllà del mateix manifest.

    Suposo que hi ha membres contraris i favorables a la immersió o a la possibilitat de fer una consulta. Partidaris del federalisme i d’acabar amb l’estat de les autonomies. Uns voldrien il.legalitzar l’ANC i altres fer-hi debats.

    Senzillament no és el mateix compartir un NO que un SI.

    • SE TE HA IDO LA OLLA LÓPEZ

    • Els indepes ja tenen por. El seu NO a Catalunya i NO a Espanya comença a trontollar. Ànims Societat Civil CAtalana, ànims López, retroba els teus origens incloents i allibera’t del nacionalisme!

    • Manel, de debó espero i desitjo que la Societat Civil Catalana sigui com la seva homònima al carrer, suficientment heterogènia com per a que cadascú pugui ser cada qual i a la vegada tenir prou clar què és allò que ens uneix. Però ens demanes una unitat de criteris i actuació que no es veu a l’altra part, de sempre el món «indie» s’ha caracteritzat per la seva atomització, de tal manera que més d’una vegada el que sembla és que els indies en realitat el que volen és independitzar-se els uns dels altres. Tens raó en una cosa, no és el mateix un NO que un SÍ, en aquest cas els del SÍ tenen la obligació i responsabilitat de convèncer als demès de les seves bondats. Un NO pot quedar, per exemple, en l’actual situació -entre moltes d’altres variables-, però els del SÍ són els que han generat l’acció per tant és responsabilitat seva explicitar què és el que volen, i, francament, encara és hora que algú m’expliqui d’una manera realista i seriosa com seria l’endemà d’allò que cerquen. Manel, honestament, tu creus que tots els del SÍ volen el mateix per al dia desprès?

  14. Bienenvenida a Societat Civil Catalana. Ya era hora !!! Yo tambien me he apuntado.
    CharoBCN

  15. Bien, espero que no sea tarde. Son expertos en manipular, en otros tiempos le deciamos alienar, en sembrar odio, en convertir mentiras en verdades a base de repetirlas en los medios de comunicacion. No es un proceso natural, sino la creacion a traves de la manipulacion, de la alienacion, de una idea.
    Bien porque se alcen nuevas voces contra el f…….

  16. Ya he dado mi apoyo. Estoy muy contenta y espero que seamos muchos más.!! Ja he donat el meu recolçament!! Estic molt contenta i espero que siguem molts més!

  17. animo somos catalanes y españoles. ya basta de tantas mentiras y de crear mal rollo entre nosotros mismos, tenemos que acabar con esta locura. catalunya es España.

  18. por fin me acabo de apuntar,

  19. Mis deseos es que estos llamamientos lleguen a esa masa de catalanes que se esconden tras la abstención. Que esto si va con ellos, no miren a otro lado, nos estamos jugando el futuro de todos. Que se preocupen de hacer criterio propio, que valoren los argumentos de unos y de otros, que no se dejan manipular. En suma que desapasionadamente y con objetividad tomen una opinión.

  20. Ya empieza a funcionar el principio físico de acción y reacción: «A toda fuerza existente en un sentido, se opone otra igual y de sentido contrario».
    Creía que estábamos huérfanos y abandonados.
    Creo que el nombre hubiera sido mejor : CUCA o CACU. » Cuerdos Catalanes» o «Catalanes Cuerdos».
    !Después de lo que estamos viendo!…

  21. Yo ya me he apuntado, pero aún faltan mis padres y amigos. La difusión por Twitter (#ApúntateALaSocietatCivilCatalana) ha estado muy bien ya que hemos sido TT más de 5 horas, pero ahora falta difusión por Facebook, que llega a más gente.

    • Con los apellidos compuestos que tienes , debes de ser el tipico pijo , de la zona cara de Barcelona , que miran hacia la meseta , hablan castellano , pero del pijo , por supuesto ,muy fino. En cuanto a futbol lo más probable es que seas del equipo del area metropolitana (Cornellà-El Prat).

  22. Genial. Batallar con argumentos a un conjunto de mentiras, sofismas y falacias del nacionalismo me entusiasma. ¿Tienen web? Quiero inscribirme y colaborar.

  23. Ahora que salga el «señor» Mas a decir que es el » deseo de un pueblo» cuando es mentira , solo es el deseo de los independentistas.

  24. Mi apoyo a Societat Civil Catalana.

  25. Ya era hora ke la mayoria silenciosa despertara..alguien ha de pararle los pies a tanta sinrazon..somos españoles y solo juntos podremos seguir adelante..la ruptura seria el fin de Cataluña por mucho ke intenten convencernos de lo contrario..hemos de luchar por una convivencia sin problemas como teniamos, por nosotros y nuestros hijos…en contra del enfrentamiento ke estan potenciando con su adoctrinamiento cargado de mentiras y ambicion desmedida la cual solo nos llevara a persecuciones, linchamientos y cosas peores ke ya ocurrieron en el pasado…. animo compañeros ke no decaiga..estoy con vosotros.

  26. Gracias, no rebleis los demás Españoles están con ustedes

  27. ja era hora!!! gràcies!!!

  28. Adelante amigos! Teneis todo mi apoyo. Al separatismo hay que enfrentarse a él y derrotarlo. Si nos mantenemos unidos, no podrán romper nuestra gran nación, España. Los líderes separatistas pagarán ante la justicia el daño que estan haciendo

  29. Manel, así como la Generalitat ha llenado de Mierda todos los estamentos públicos catalanes, empezando por TV3 C.R. todos los periódicos publicados en Cataluña, Equipos de Futbol… etc…etc..etc. LA SOCIEDAD CIVIL CATALANA.CAT, Es una socidad Independiente Total….

  30. Como todo lo que hacéis, esto está condenado al fracaso seguramente por su inevitable sectarización gracias a españolismos más extremistas. Societal Civil Catalana= Un poco más de caspa unionista.. nada más ni nada menos. No ens podreu aturar.

    • Jordi, creo que hablas de tus independencias, cuya solución es aliarse con China y poner el puerto 2 Submarinos Nucleares y pedir al Ejercito Andorrano, que defienda la frontera del sur. Estos son vuestros cerebros.

    • Company Jordi, et dedico aquesta sardana.

      Se va a terminar
      se va a terminar
      la dictadura infecta
      de un solo Editorial
      y simposios de un único
      pensamiento total.
      Viva la democracia,
      viva la libertad.
      Cataluña y España
      en unión fraternal.
      Los sectarios cosechen
      derrota electoral.
      Viva la democracia,
      viva la linertad.

    • Os detendremos porque vosotros no sois los amos de esta parte de España llamada Cataluña, querido masovero. Os detendremos porque la ley está de nuestra parte y la nobleza de nuestros sentimientos de convivencia y fraternidad nos da una evidente superioridad moral frente a la mentira, la manipulación, la tergiversación, el abuso y la prepotencia. Os pararemos, no lo dudes.

    • ¿Por qué tienes que insultar, Jordi? No hi tens arguments, oi?

    • Ho tens clar Jordi, i veig amb tu cert nerviosisme, no pots assumir que som catalans com tu els que donem recolzament a aquest moviment, l’autèntica societat civil catalana, i no la molt subvencionada ANC i braç armat d’ERC i CIU. Aneu fent cadenes i festetes, que paguem per cert tots els catalans, la Catalunya real, s’imposarà. La Catalunya plural, la del seny, lliure de nacionalismes i pensaments endogàmics, aquesta realitat es la nostra, i us cou molt oi? el vostre deliri passarà a ser un mal somni del que despertarem tard o d’hora, i serem nosaltres, els catalans, els que us direm, si voleu marxar, marxeu, sou lliures, però deixeu-nos viure en pau i llibertat, aquí, a la nostre terra!!! Fora imposicions, fora l’estelada, adéu separadors, adéu!!!

    • Das pena Jordi no se cuantos años tienes pero culto y logico no eres ,Mira a donde habeis llegado con gentes como pujol,mas ,junqueras,focadell a la ruina economica y social de esa grand region española,teneis una mentalidad disturbada surealista.no teneis ningun buen argumento (debate) para convencer a una persona que tenga sentido comun de vuestra ideologia

  31. Tenemos que recuperar el tiempo perdido desde hace dos años, en el que los separatistas (bien untados por la Generalidad) han ido haciendo asambleas de barrio, procesos constituyentes, etc etc etc, para comerle el coco al personal y atraerse a la mayor parte posible. Ahora somos nosotros lo que tenemos que tomar la iniciativa y hacer propaganda de la verdad, que es vivir en una sociedad plural y tolerante, como la que conocimos en Barcelona hasta que llegó la plaga de los tripartitos y la perversa reforma estatuaria. Hemos de hacer actos públicos y que cada uno en su ámbito social propague la verdad de nuestros postulados con escritos, pegatinas, etc, que se pueden dejar en los más diversos lugares, desde el buzoneo a los banco de los parques, etc. Y, por supuesto, aprovechar las vias de internet para lanzar mensajes. Como ya hacemos en Dolça Catalunya. ¡Ánimo!. La victoria será nuestra. Se tiene que acabar la dictadua del Editorial conjunto y los simposios del pensamiento único.
    Viva la libertad. Viva la democracia.

    • UNA PREGUNTA ¡ Si la Generalitat subvenciona a los separatistas quiero aceptarlo y no discutirlo , a los que no estais por el separatismo ¿ Quien os subvenciona ?.

      Manel

    • Amigo Manel Gil Solano: A mí no me subvenciona nadie. Y a los demás tampoco. En cuanto a lo de la Generalidad, hay que estar ciego para no ver las sumas que caen de los presupuestos en la cesta de Omdium Cultural y demás entidades que han surgido como setas al calor de la independensiáaa. Cuando se tiene un ideal limpio y acorde con la legalidad vigente, no tiene que pagarte nadie para defenderlo con tesón. Caso diferente es quienes intentan una revolución a lo loco, inventándose la historia y con un horizonte cada vez más negro en el horizonte.
      ¿Te parece decente que en Cataluña haya 50 mil niños en riesgo de desnutrición (Rafael Ribó dixit) y la Generalidad les niegue becas de comedor, mientras derrocha millones en internacionalizar el «conflicto»?. Más pronto que tarde, los responsables de este demencial «proceso» van a responder en las urnas y en los tribunales Al tiempo.

    • El nacionalismo subvenciona su proyecto separatista desde la Generalitat con dinero público y por tanto de todos. La precariedad de los que nos oponemos es obvia. Nosotros tenemos la ley y la razón.

    • Benvolgut Manel,

      Per les canes que sembla que pentines potser te’n podràs enrecordar (jo malauradament per edat no ho he pogut veure fins ara), però va haver un temps que a Catalunya existia una societat civil de debó, en que, senzillament, la gent que tenia uns interessos comuns s’aplegava per a mancomunar esforços i capital per tal de tirar endavant projectes de manera més efectiva i ambiciosa. I això ho feien sense esperar que els caigués cap subvenció (més que res perque no existien, una altra cosa és el ball de l’egipci que, malauradament ha existit sempre arreu) que els permetés sobredimensionar el projecte, més enllà inclús del que ells poguessin controlar, o pintar-lo més bonic de brillants colorins, quan potser no feia falta. Eren veritablement independents, en el sentit no corromput avui de la paraula, i es sentien legítimament orgullosos d’aquesta independència, de no haver de dependre de ningú ni deure cap favor a ningú, més enllà del seu propi esforç.

      Era un temps en que gràcies a aquesta societat civil, potser menys vistosa però veritablement lliure, que Catalunya va ser «més rica i plena», en que Catalunya va ser la capdavantera i motor d’Espanya, no només en l’economia, també en la investigació i la cultura (encara no havíem descobert el «melic català»). Per tant, tant et sobta que un grapat de catalans s’uneixi per tirar endavant un projecte sense necessitat de pidolar res a ningú ni ser captius de ningú?

      I el que encara entristeix més, veure que acceptes sense discussió ni la menor ombra de dubte o crítica que la Generalitat financiï als «indies» amb els teus/meus diners, com si això fós el més normal del món. Al final serà cert allò de «piensa el ladrón que todos son d esu misma condición?».

    • Te veo muy alterado , si no estás conforme con la Catalunya actual , haz las maletas , con destino a la meseta , allí será el paraiso para ti, contento y feliz. Buen viaje.

  32. Jo ja m’hi he adherit! És l’hora de sumar esforços.

  33. Avanti amb aquest tipus d’iniciatives Vergonya els hauria de donar a gairebé tot el col·lectiu Polític de Catalunya. Enhorabona

  34. bien echo¡¡hay que levantarse,y plantar cara,a todo aquel que nos quiera separar,tenemos que sumar y no restar..juntos podemos,,estos politicos nos estan metiendo en un berenjenal,por culpa de su torpeza,nos vemos como nos vemos,,empezando por los del,ppsoe,y terminando por los ciu,erc…tenemos que echarlos a todos,no se merecen ni un privilegio del pais que ellos mismos estan destruyendo…tenemos que espabilar¡¡¡¡

  35. Iniciativa necessària. Hi ha algun enllaç al manifest?

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.