Historiadors catalans reivindiquen a Ripoll una història catalana lliure de nacionalisme.

Èxit del I Congrés de Catalanitat Hispànica organitzat per Somatemps.

la foto (1)

No és comú escoltar la història de Catalunya des de perspectives científiques, allunyades de la ideologia i els mites nacionalistes. El Museu Etnogràfic de Ripoll, a un pas del monestir on va estar el sepulcre de Guifré el Pilós, es va omplir de públic per escoltar les ponències del Congrés aquest cap de setmana.

El Congrés es va organitzar sota el tema Redescobrir la catalanitat: passat, present i futur. Divendres a la tarda es va inaugurar l’acte amb parlaments de les autoritats locals i del vicepresident de Somatemps, l’associació d’historiadors que cerca deslliurar la història dels relats nacionalistes. El professor Emili Boronat va obrir el cicle parlant de les claus de l’orígen català. Boronat va destacar que el nacionalisme manlleva les arrels cristianes del poble català perquè fan nosa a la seva ideologia. Josep Alsina va parlar de la historiografia del nacionalisme i la seva dependència del romanticisme.

Dissabte Xavier Barraycoa explicà l’evolució del catalanisme al nacionalisme, i va destacar que el separatisme actual és la conseqüència última del nacionalisme. Abans de dinar, la dra. Cortés va dirigir una taula rodona al voltant del tema Catalanitat: arrels i present.

Per la tarda, Òscar Uceda dissertà sobre les fonts de la Guerra de Successió, exemplificant la manipulació ideològica dels fets reals. Jordi Canal, de l‘École des Hautes Études en Sciences Sociales de Paris, va advertir del mal que ha fet la historiografia nacionalista a la veritable història de Catalunya. Més tard, Joaquim Coll, Eduard Escartín, Ferran Sánchez-Costa i J.L. Orella van debatir al voltant del futur de Catalunya.

Avui diumenge el president de Somatemps, Jordi Cabanes, ha dissertat sobre la catalanitat hispànica, recordant que no és possible concebre Catalunya desarrelada de la seva vocació hispànica.

Finalment, els nombrosos assistents han anat al Santuari de Montgrony, la Covadonga catalana, on s’han llegit les Bases de Montgrony i s’ha celebrat un dinar de germanor.

Esperem que Somatemps publiqui el contingut sencer del Congrés a la seva web. Quelcom està canviant a Catalunya. Endavant Somatemps!

bastoncillo

 



Categories: Historia, Mejor juntos

Tags: , , , ,

8 comentarios

  1. Un abrazo a todos desde Granada. Valientes.

  2. Primer Congreso de Catalanidad Hispánica, con todo lo que significa de primera vez…35 años de machaconería nacionalista empeñada en reescribir la Historia o reinventar el pasado para ajustarlo a su modelo político de ruptura del España. Por eso hay que valorar y dar la bienvenida a un nutrido grupo de historiadores catalanes de altísimo nivel que, esta es mi opinión, pretenden desde el rigor académico cuestionar las mitificaciones nacionalistas sobre la base innegable de nuestra historia común indisociable.
    Me quedó claro que éste es un proyecto de largo recorrido. Como ya se publicaran las ponencias poco más que añadir, sólo dar las gracias a Somatemps por la valentía y el compromiso con la Historia que han demostrado. dice el proverbio chino que todo largo camino empieza por un primer paso.

  3. sigo desde hace mucho tiempo ya vuestras publicaciones, desgraciadamente solo las publicadas en castellano. ¿podríais traducir los artículos que publicáis en catalán?

    • El traductor de google chrome funciona, Incluso traduce los comentarios.

      Tambien el buscador «bing» de microsoft que incluso traduce al klingon.
      http://www.bing.com/translator/
      Le copias url en el primer recuadro, escoges el idioma en el que esta la pagina y en el segundo recuadro escoges idioms al que traducir y te dara un link con la traduccion. Lo del klingon es frikismo puro xD.

  4. FIN A LAS TERGIVERSACIONES HISTÓRICAS Y AL ODIO CATALANISTA

  5. No hay que enseñar una historia libre de nada. Hay que enseñar Historia. Dejemos para general vergüenza ajena lo que hace ANC, el INH, TV3 y demás palmeros y gremios de manipuladores.

    • De acuerdo contigo JJGD. La historia, como cualquier ciencia humanística, tiene una componente interpretativa que no se ha de ignorar, pero que no ha de servir como coartada para reescribirla y manipularla, que es lo que lleva haciendo el catalanismo político desde su origen. Estoy ansioso por acceder a la publicación de las ponencias que ha desarrollado ʺSomatempsʺ este fin de semana. Me ha sido imposible ir, aunque me hubiera gustado hacerlo. Saludos compañero.

      Una sociedad democráticamente débil es presa fácil de aquellos que quieren destruirla para imponer su dictadura. Sólo el pueblo puede salvarla. Despierta, Contacta y Movilízate (DECOMO). Te estamos esperando.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.