El català que va ser batlle de Barcelona … i de Madrid.

I perquè no? Llavors els catalans erem lliures de nacionalisme.

jacinto feliu

Jacint Feliu Domènech i Sastre fou alcalde de Barcelona el 1839, i de Madrid el 1843. També va ser minstre d’Isabel II. No sabem si ho va fer bé o malament, però això ara no ens interessa. És més relevant saber que a Madrid no ens han odiat mai. Espanya ens estima perquè som Espanya, tant com Castella o Galícia.

Els nacionalistes diuen “volem bisbes catalans” i no et deixen fer la feina si no tens nivell C de català. El nacionalisme tanca Catalunya en una ideologia excloent que funciona com una religió. Abans no era així. Es buscava el talent i la professionalitat. Ningú no estava obsessionat per la “identitat”, la “nació” o el “fet diferencial”. Normal

Fugim del nacionalisme.

bastoncillo



Categories: Catalanes universales, Historia, Huid del nacionalismo

Tags: , , ,

1 comentario

  1. Y el Real Madrid fue fundado por un catalán, el Barça por un suizo y el Español por otros catalanes. La feria de Sevilla fue fundada por un catalán y un vasco, y vascos fueron los que dieron vida a los carnavales de Cádiz (por esa razón hay coros en los Carnavales gaditanos cuando el canto andaluz suele ser individual). Y todo lo anterior muestra una sola cosa: cosmopolitismo. La Escuela de París, conjunto de artistas entre 1915 a principios de la II Guerra Mundial, estuvo formada por españoles como Picasso, rusos, italianos, japoneses y por supuesto franceses. Cosmopolitismo que también tuvo Barcelona hasta que se volvió nacionalista y empezaron sus gobernantes a excluir, salvo a los de “Súmate”, que conforman el grupo bufón de la reata nacionalista.

Deja un comentario