Zascas literarios de Valentí Puig

Poeta, ensayista, memorialista, escritor en catalán y castellano, es una de las voces de seny que el nacionalismo no ha podido comprar

puig_457

Acaba de conceder una entrevista Xavier Rius para E-notícies donde dice unas cuantas cosas muy interesantes. Por ejemplo, sobre la lectura favorita de Raül Romeva, Manoscrit del segon origen, de Manuel de Pedrolo. Esto es lo que dice Valentí Puig:

«El model de prosa de Pedrolo és misèrrim i les novel·les… Com és possible que tota una generació hagi estudiat el mecanoscrit de no sé què en comptes de llegir a Pla, Rodoreda, Ruyra, o Sales?. A l’escola, Pedrolo ha destruït futurs lectors. «

Ai! si en Romeva hagués llegit més a en Josep Pla!

Y a la pregunta: «Vostè amb l’expressió Països Catalans no hi deu estar gaire d’acord, oi?», responde Puig:

«No, sobre tot perquè ha generat efectes reactius poc recomanables. Existeix un vincle lingüístic que necessita més sinergies pràctiques i menys retòrica. La República del Països Catalans és, entre tantes, una de les bestieses més grans del que en diem “procés”».

El entrevistador acaba abordando la situación política. Vean lo que responde Puig:

«Què ha fallat en Artur Mas en el cas que hagi fallat alguna cosa? El tempo?

Doncs, per exemple, la nit electoral quan va perdre dotze escons hauria d’haver dit que captava el missatge i que en trauria conseqüències. I fer-ho. Ben al contrari, va accelerar. I ha destruït Convergència a més de dividir la societat catalana.

– En la seva opinió, en èpoques de mediocritat els líders també són mediocres.

Sol succeir però no és irreversible. Un líder de gran potència renovadora pot contribuir a treure un país de la mediocritat. I jo crec que en aquests casos les elits són imprescindibles. El nacionalisme distorsiona les elits de Catalunya. És el preu funest de la quota.

– La darrera pregunta és obligada: com acabarà el procés?

Més confusió, inestabilitat, unes minories radicalitzades i unes majories que es retreuen. Desconhort del sistema productiu.

Dolça i valentiniana Catalunya!

bastoncillo



Categories: Catalanes universales, Catalunya de tots, El 27 ese, Huid del nacionalismo, Mejor juntos

Tags: , , , , , , , , , , ,

7 comentarios

  1. Los indepes no son de leer, lo suyo es el chunda chunda, los mangas y tv3

  2. Que el libro favorito del Romeva sea el infumable «Mecanoscrit» lo explica todo; entre otras cosas y sobre todo, que debe ser último libro que ha leído en su vida. 😉

  3. Cuando yo era pequeña…y alguien como el Romeva, Junqueras, El Más, las yayas…que no las ha votado nadie pero…están hasta en la sopa y todooos los demás de la misma » colla»…explicaban que sabían tanto y cuanto…mi iaia Catalina…callaba y nos decía…( » como para sus adentros») : pots compta…aquest sabem molt…i tenam molt…dons que sopem dues vegades i despres vaigin a pastar!!!

    Eso digo yo que se lean al » del Pedrolo» y se den con dos piedras»…

  4. Este Pedrolo, es ese «escritor» mediocre e irrelevante, magnificado por el nacionalismo; que defendía a la banda terrorista Terra Lliure… con eso ya lo he dicho todo.

    Valenti Puig, brillante escritor bilingue… es un hombre valiente, y honesto que no se vende al nacionalismo.

  5. -Raül Romeva, cuál es su libro favorito?
    -****a, ahora me han ****, ya sé, diré ése que me hicieron leer en clase de catalán en el instituto) Mecanoscrit del segon origen.
    -De Manuel de Pedrolo, no?
    -Eeeeh, sí, sí, claro, de Manuel.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.