Quan la germana d’en Dalí fou torturada i violada a les presons d’ERC.

Ha demanat perdó en Junqueras pel que van fer els seus durant la Guerra Civil?

Ana Maria Dalí

Anna Maria Dalí i Domènech, detinguda el 1938 per milicians d´ERC, torturada i violada a les presons que aquests dirigien. El seu germà Salvador Dalí, pintor excels de Catalunya i Espanya, va fugir de la Catalunya d´en Companys i es va refugiar a l’estranger.

L’únic delicte de la família Dalí era ser catòlica, pensar que era normal ser català i espanyol, i tenir estalvis.

La influència política d’ERC sempre ha estat nefasta pels catalans. Ho recordà Convergència quan formà el Front Nacionalista amb ells? Tot per «la nació».

Dolça i pobra Catalunya…

dolca

 



Categories: Historia, Huid del nacionalismo

Tags: , , , , ,

16 comentarios

  1. Absolutamente de acuerdo con Antonio Martín.
    Sabíais que La Pasionaria fue a Montserrat a pedir perdón al P. Abat por la participación del PC en la persecución religiosa?

    Lo publicó Catalunya Cristiana post mortem

  2. LO de Eric es patético!

  3. No puc estar gens d’acord amb aquest comentari, gens. Si parlem seriosament de la guerra hem de començar per dir qui representava la legalitat…. Si demanem ara respecte a la legalitat cal ser coherents, i més quan els qui la volien conculcar s’havien aixecat en armes. Tots sabem que en una guerra a cops paguen justos per pecadors, però no perdem els principis sisplau i no li fem el joc als revissionistes que contíune volent justificar l’injustificable: el feixisme.

    • Si sois los catalánistas que llamáis fascistas al que se sienten españoles en Cataluña y eso de voti boti boti Espanyol qui no boti.siempre sacáis a franco por vuestra boca

    • ¿Qué tiene que ver una guerra con que, en la retaguardia, se secuestrara y violara a una pobre mujer cuyo único «delito» era profesar la religión católica? ¡Pues vaya un argumento!

    • Legal sí era la República, pero muy legítima no. Para empezar nació ilegítimamente, pues no hubo elecciones constituyentes para proclamarla, si no unas elecciones locales (para ayuntamientos) y no se terminó el recuento, si no que se proclamó solo porque habían ganado en las grandes ciudades. Ahora se está viendo, revisando las votaciones, que hubo un «pucherazo» tremendo. Aunque en un principio, una vez proclamada y puesto en funcionamiento, hubo una gran esperanza de que las cosas funcionasen, pero la República, fue de mal a peor. En la derecha, no había casi partidos que podríamos definir hoy día como demócratas homologados, pero estaban metidos en cintura en la CEDA, bajo la batuta de Gil Robles. En la izquierda era peor, pues el PSOE de Largo Caballero, marxista leninista se radicalizó para rivalizar con el CE, este último a las órdenes de un demócrata como Stalin. Tan demócratas eran que le dieron un golpe de Estado a Azaña en 1934 . La Falange era extraparlamentaria, así como los partidos fascistas como las JONS y los tradicionalistas (requetés). De la CNT y otras organizaciones obreras y empresariales, con bandas de pistoleros a su servicio no hablemos, que mataban a los adversarios, e incluso utilizaban a policías a su servicio, como hicieron los Guardias de Asalto al servicio de del PSOE, con Calvo Sotelo, e intentaron con Gil Robles. La persecución a la Iglesia y la quema de iglesias y conventos, con la complicidad o indiferencia de las autoridades. El mismo asesinato de José Antonio, en la prisión sin juicio, sacado por los milicianos y fusilado en Alicante, etc. Con esos mimbres es difícil dar legitimidad a la República.

  4. Como se dice » Dios debe diez » en catalan? Pues eso, a ver a donde llegais con tanta riqueza expresiva

  5. Pero que fort!!!, ni ells mateixos es llegeixen els documents amb els que pretenen acallar d’altres.
    Es nota que estan completament adoctrinats i han perdut la facultat de pensar per si mateixos, només son altaveus dels seus amos. Eric, reiet meu, llegeix-te el document que has enviat i quan ho facis si alguna cosas no entens vas al pare, o al teu capellà i que t’ho expliqui.

    Tal i com us diu en Joan, fora de ANC, TV3, Omnium, Raco Català, i ERC hi ha vida, encara que tot el vostre univers es redueix a ho anteriorment enumerat. Feu un acte de intel.ligencia i penseu per vosaltres mateixos

  6. Sou la pera les analfabèsties caspañolsites, coses suposo d’informar-se historiogràficamente de fonts tan fidedignes com el gran Ricardo de la Cierva (Catedràtic de Química elevat a hagiògraf del Generalísimo, canonitzador del relat «oficial» de la Cruzada i dels posteriors 40 anys de «Democracia Orgánica» i Secretari General del Libro durant eld arrer franquisme, és a dir, el cap suprem dels censors)`o d’aquell ex-terrorista que ara es fa passar per historiador (Pio Moa, és diu la criatura, no?). Pasa, però que si llegeixes qualsevol monografia mínimament seriosa sobre el periode de la Guerra i el Franquisme és de domini públic que al final del conflicte l’aparell repressor estava en mans del SIM, un organ d’inteligència controlat completament pel PCE. Però és clar, per arrodonir el mantra «rojo-separatista» cal fotre ERC en calçador per algún lloc, no sigui que un comenci a encuriosir-se sobre la opinió que tenien els comunistes espanyols sobre els particularisme català… és a dir, la mateixa que tenien els franquistes.

    Apa, un regalet per que llegiu una miqueta –> http://www.raco.cat/index.php/RevistaGirona/article/viewFile/253415/340175

    • Ben dit Èric! Aquesta gent tenen caspa fins a les ungles dels peus. Els d’ERC només tenien dues txeques a Barcelona, i a les altres només feien de vigilants o col.laboracions rutinàries. a algúns se li va anar la ma pero era una guerra, i alla es permet arreglar comptes pendents amb els opressors o quintacolumnistes, Ara daquests també en tenim, ja sabem on son, als Colonos, peperos, rosers i algun convergent tabme. Tens algun recurs mes com el que poses adalt? Salut i prou fatxes!

    • ÈRic, però si el document que cites diu clarament que va estar empresonada a Figueras, a la presó de la «Generalitat». No manava ERC? Companys no era el president de la Generalitat i d’ERC? I al SIM no hi havia moltíssima gent d’ERC? I la txeca de Sant Elies no la regentava ERC? El matexi colega teu Germans Badia diu que ERC estava ficada fins a les celles a les txeques. Au va, sigues coherent, llegeix una miqueta, apaga TV3 i surt del Racó Català que et doni l’aire…

      • Muy bueno, has hundido miserablemente a esos lazis con argumentos. No cambiaran por que el adoctrinamiento no se lo permite, ya sabes que para ellos es licito todo siempre que impongan su nazismo ideologico pero lo que me rio con estas humillaciones no me lo quita nadie ja ja gracias Joan

    • Eric, te pasa como a tantos ignorantes, que oyen campanas y no saben dónde. El SIM fue creado cuando la guerra ya estaba bastante avanzada, y extendió sus tentáculos en Cataluña después de los hechos de mayo de 1937, por lo tanto la influencia del SIM no invalida las torturas y asesinatos cometidos hasta entonces, ni siquiera los cometidos después (que fueron menos). Todas las prisiones oficiales (de la generalidad) estaban en manos de agentes de ERC, que era el partido dominante en Cataluña, y éste además tenía varias checas particulares. Las torturas y asesinatos se cometían indistintamente en todas las prisiones (checas o no), pero los responsables de esas torturas eran básicamente las fuerzas políticas más poderosas, es decir: los anarquistas, los separatistas de ERC y los comunistas del PSUC. Así que no nos vengas con milongas ni te inventes la historia.

  7. Naturalmente, estos hechos de 1938 para ellos, ya han prescrito y no hay que buscar cumpables ni responsables. Eso si, los «presuntos y parciales» hechos supuestamente ocurridos en 1714, esos no han prescrito y debe perseguirse a sus responsables, ya que son «delitos» de la maxima actualidad i vigencia.

  8. No pero esto a prescrito ya para los NAzis catalanistas de esquerra, o te diran que es un montaje del gobierno para desacreditarles, el meu avi estabe de chofer per als republicans i va veure horrors que feien, entrarven en cases on tenien cales i trauere a totom fora pera amb una metralladora fusilarlos t tots, al veure aquesta barbarie el meu avi va tindre que surtirse i futxir a valencia pero no pasa res viva esquerra republicana aqui no mes importa aquesta merda

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.