Encuentran un mensaje de hace 300 años para que lo abran los barceloneses hoy

Dicen que estaba oculto entre los papeles que la Guardia Civil encontró en la sede de CDC.

pepeles

“Ara ojats: Se fa saber a tots generalment, de part dels tres Excms. Comuns, pres lo parer dels senyors de la Junta de Govern, persones associades, nobles, ciutadans i oficials de guerra que, separadament, estan impedint lo internar-se los enemics en la ciutat; atès que la deplorable infelicitat d’esta ciutat , en qui avui resideix la llibertat de tot lo Principat i de tota Espanya, està exposada a l’últim extrem de subjectar-se a una entera esclavitud; notifiquen, amonesten i exhorten, representant Pares de la Pàtria que s’afligeixen de la desgràcia irreparable que amenaça lo furor i injust encono de les armes galohispanes, feta seria reflexió de l’estat en què los enemics del Rei Nostre Senyor, de nostra llibertat i Pàtria, estan apostats ocupant totes les bretxes, Cortadures, Baluarts del Portal Nou, Santa clara, Llevant i Santa Eulàlia. Se fa saber que si luego, immediatament d’oït lo present pregó, tots los naturals, habitants i demés gents hàbils per a les armes, no es presenten a les Places de Jonqueres, Born i Plaça de Palacio, a fi de que, unidament amb tots los senyors que representen los Comuns, se poden retxassar los enemics, fent lo últim esforç, esperant que Déu misericordiós millorarà la sort.

Se fa també a saber que, essent l’esclavitut certa i forçosa, en obligació de sos empleus, expliquen, declaren i protesten als presents i donen testimoni als venidors de què han executat les últimes exhortacions i esforços, protestant de tots los mals, ruïnes i desolacions que sobrevinguessen a nostra comuna i afligida pàtria i extermini de tots los honors i privilegis, quedant esclaus ab los demés enganyats espanyols i tots en esclavitut del domini francès; però amb tot se confia que tots, com verdaders fills de la Pàtria, amants de la llibertat, acudiran als llocs senyalats, a fi de derramar gloriosament sa sang i vida per son Rei, per son honor, per la Pàtria i per la llibertat de tot Espanya.

(…) Donat en la Casa de l’Excma. Ciutat, resident al Portal de Sant Antoni, presents els dits Senyors Excms. I persones associades, a 11 de setembre, a les 3 de la tarda, de 1714″.

Dolça i valenta Catalunya…

bastoncillo



Categories: El 27 ese, Historia

Tags: ,

4 comentarios

  1. España no paga ninguna pensión de un trabajador que sea de otro país a menos que haya un convenio de la Seguridad Social. Ningún país lo hace, y existe además un precedente no muy lejano. Después de la independencia delSáhara en el año 1975, España no costeó las pensiones de los saharauis a pesar de que habían generado los derechos. Y, a fecha de hoy, sigue sin hacerlo tras casi 40 años de democracia…

    • Pues me parece muy mal. A los saharauis, que en su día tenían DNI español se les debería de pagar las pensiones y demas derechos a los que hubiere lugar. Durante mi estancia en Africa constaté que confiaban en nosotros y el Gobierno de turno los entregó atados de pies y manos a Marruecov utilizando incluso al ejército para evitar que se defendieran. Una página de nuestra historia que produce vergüenza.

  2. Jejeje!!
    No les interesa…sería de algún traidor españolazo de la época!!! Jajaja
    Nos tenemos que reír…pero entran unas ganas de dar un golpe encima de la mesa y decirles: Prou!!! Estic fins al coll*ons de tots vosaltres separatistas, mentires de mer*a!!!
    Me sacan de quicio…cuando los veo tan falsos y cínicos!!!
    » el Junqueras» en estas elecciones…me ha cagado la peseta!!!
    Me caía bien dentro de las diferencias ideológicas…pero con lo del ser español y europeo lo he visto tan falso y sinvergüenza que no lo trago!!!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.