Srs. separatistes: són capaços de fer autocrítica?

Algú reconeixerà la llufa del «prusés participatiu»?

Intel-lectuals?

No veure, no escoltar, no parlar. Hi ha algú amb criteri al nacionalisme?

El Govern de la Nació els ha deixat fer el seu butifarréndum inconstitucional. Vostès han redactat la pregunta, fixat la data, pres partit, gastat milions de tots els catalans en propaganda, reclutat els voluntaris, controlat el «recompte» i proporcionat les «dades» sense cap possibilitat d´ésser contrastades.

I després de 35 anys de nacionalisme i de 3 de desfermat conyàs (amb perdó) de prusés, només han anat a «votar» el 36% del cens (la participació més baixa de la història), i només el 28% dels majors de 16 anys ha dit que vol unpaisnouAmb només 1,8 milions (tot i que no ens creiem les seves dades) sobre 7,5 milions de catalans no es pot pensar en trecar un país. Si treiem els menors de 18, ens quedem en 1,2 milions.

Cap intel-lectual nacionalista es declararà decebut per la baixa participació al butifarréndum? Algú al nacionalisme reconeixerà que el separatiste ha tocat sostre i que és incapaç de reclutar nous adeptes? Potser hi hauran periodistes de diaris del Règim que explicaran que no és pas possible d´encetar cap secessió amb aquest escàs recolzament dels catalans?

Algú dels suposats «observadors internacionals» ha copsat cap irregularitat a la «consulta»? Com ara que enxampin en Junqueras obrint les urnes i comptant paperetes, o que les urnes rebentin i s´obrin, o que hi hagi casetes de propaganda electoral als «col-legis», o que no es comuniquin percentatges de participació o que…

És cert. Ja sabem que la pressió del sistema és brutal. Que els hi exigeixen de fer pinya. Que el criteri propi no està ben vist a la política, i menys al nacionalisme. Que qualsevol declaració amb seny serà atacada barroerament pels fanàtics (preguntin al sr Quim Brugué). Que la tribu no perdonarà cap esquerda.

Però escoltin: el nacionalisme també en necessita de veus honestes i de tocar de peus a terra. Ni que sigui pel bé de Catalunya. O millor, pel bé comú, el de tots.

Hola separatistes. Hi ha algú?

bastoncillo

 



Categories: En el Butifarrèndum, Huid del nacionalismo

Tags: , , , ,

8 comentarios

  1. Igualito que los nacionalistas, los simios se inventaron la historia, asegurando por dogma que los hombres siempre fueron una especie atrasada y no pensante. Y si hablaban les cortaban las cuerdas vocales como hicieron con Charton Heston,

    El Planeta de los Simios es una buena alegoría de lo que está haciendo el nacionalismo en Catalunya.

  2. Creo que en los próximos días llegarán al 110%.
    Nada ni nadie se lo impide.

  3. Si quieren enumerar las irregularidades del amigo Oriol yo empezaría por destacar que decidió esperar a que pasasen las ocho, y cerrasen los colegios ¿electorales? para, entonces, con tranquilidad y sin que nadie le robase plano, emitir su voto.

    Por cierto, en mi humilde opinión, el nacionalismo, se envuelva en la bandera que se envuelva, solo necesita una cosa: desaparecer.

  4. autocrítica?…qué és això?…

  5. Demanar humilitat a uns sectaris i maniqueos és molt demanar,¿no us sembla?

  6. Tranquilos, tras el 9N los nazionalistas han dejado las urnas abiertas durante 15 días más. Así que todo solucionado, pueden volver a votar una y otra vez hasta que aumente la participación, por lo menos hasta el 51%. De esa manera podrán disimular el ridículo antidemocrático perpetrado este domingo.

  7. Hola separatistes. Hi ha algú?
    TUT-TUT-TUT, TUT-TUT-TUT, TUT-TUT-TUT, TUT-TUT-TUT…

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.