Avui a Igualada Sant Bartomeu ha tornat a sortir al carrer

Avui és Sant Bartomeu. Felicitats a tots els igualadins!

 igualada sant bartomeu

El full diocesà de Vic ha canviat molt. Sembla que ha superat el nacionalisme i ara es dedica plenament a la vida espiritual de la diòcesi. Ens recorda que fa 2 anys, i per primer cop en 70 anys, el sant patró d’Igualada va tornar a sortir en processó pels carrers de la capital de l’Anoia, acompanyat del seguici de la ciutat.

Aquesta tarda, Sant Bartomeu ha tornat a sortir. És diada de festa major des de fa 6 segles, i és de les més antigues de Catalunya. La imatge de Sant Bartomeu sortia en processó com acte de veneració popular ja el 20 d’agost de 1484. És una bonica figura barroca, de plata, feta el 1695, ha sobreviscut 6 guerres, i actualment es conserva al tresor de la basílica de Santa Maria d’Igualada.

A Igualada fa temps que el nacionalisme prova de penetrar-ho tot. Pero la vida de l’ànima es resisteix enfront l’idolatria del temps i el poble senzill no deixa que li donin garses per perdius.

Dolça i senzilla Catalunya…

bastoncillo



Categories: Alma, Huid del nacionalismo, Tradiciones

Tags: , , , , ,

1 comentario

  1. A ver si Sant Bartomeu…nos ayuda…porque aquí en Cataluña…hay muchísima gente q nos quiere volver locos!!!…
    Para salirse con la suya y llenarse los bolsillos mas todavía de lo q se los han llenado…

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.