Com en Mas va contar a Peres la tolerant història de Catalunya.

Mas a Jerusalem: podem fer més el paleto?

Artur Mas: «Què bé, m’han posat una estelada de l’Espanyol» – Peres a Margallo: «Sembla el Sazatornil a la ‘Escopeta Nacional'»

No sabem si en Mas li haurà recordat a Shimon Peres que Catalunya va ser la primera regió d’Espanya que va instituir la Inquisició. S’hi va establir mitjançant la bula Declinante, de Gregori IX, el 1232. I el rei Jaume I en va promulgar les constitucions el 7 de febrer de 1233.

Potser en el moment que recull la foto en Mas  li explicava al president israelià com els catalans de 1391 van destruïr el Call jueu de Barcelona per robar, en una orgia de sang; i com del Call no va quedar pedra sobre pedra, ni jueu viu, excepte els que van demanar el baptisme.

Ja saben: allò de «bon cop de falç» és veritable.

dolca



Categories: Historia

Tags: , , ,

1 comentario

  1. Haurà demanat en Mas que retiressin la bandera espanyola que exigiria el protocol? En qualsevol cas el que esta clar es que en Peres no vol equiparar la seva bandera estatal amb una autonòmica…

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.